Wednesday, August 26, 2009

> Rehatkan Minda <

Kisah 2 Ekor Burung
Di sebuah kedai menjual burung, terdapat 2 ekor burung kakak tua. Kedua burung itu berbeza, yang satu suka bernyanyi dan yang satunya lagi hanya diam saja, datang seorang lelaki ingin membeli burung kakak tua. Ia berkata kepada si penjual burung.

Pembeli :Berapa harga burung kakak tua ini...??
Penjual: Kalau yang suka menyanyi itu $500, sedangkan yang diam itu $1000.
Pembeli: Ha...?? Kenapa yang suka menyanyi lebih murah dari yang diam.
Penjual: Ya...memang berbeza, yang berharga $1000 itu ialah pencipta lagunya.


Belajar Bahasa Inggeris
Seorang gadis yang Bahasa Ingerisnya kacau-bilau. ... suatu hari terlanggar seorang pelancong US ketika berjalan-jalan di The mall..

Gadis:' I'm sorry '
Pelancong:' I'm sorry, too '

Si gadis kelihatan bingung kerana tidak faham apa yang diperkatakan oleh pelancong itu.. dia meneka2-neka dan terus menjawab..

Gadis:' I'm sorry. three '
Pelancong: ' What are you sorry for? '
Gadis:'I'm sorry, five..


Sam & Dol
Perbincangan Antara 2 Genius!
Mengisahkan 2 sahabat.. seorangg SAM seorang DOL..

SAM: Kenapa kamu cakap minum susu segar boleh
bawa maut?

DOL: Sebab semalam semasa aku tengah
minum, lembu tu terajang aku. Nasib baik tak mati.
===================================

SAM: Apasal ko marah kat tuan kedai 2 Ringgit tu?

DOL: Sebab dia tipu. Aku beli 3 barang dia mintak 6
ringgit. Kata kedai 2 Ringgit..

===================================

SAM: Kau kata binatang peliharaan kau mati lemas?
Mana kau tau dia mati lemas?

DOL: Sebab aku bela ikan emas. aku jumpa ia mati
dalam air!

===================================

SAM: Semalam aku nampak hantu!

DOL: Uih! kau terkejut tak?

SAM: Taklah..hantu tu yang terkejut tengok aku.

DOL: Mana kau tahu?
SAM: Aku tengok muka dia pucat semacam jer..

===================================

SAM: Apasal kopi yang kau buat ni rasa masin?

DOL: Gula dah habis!

SAM: Yang kau pergi campur garam apasal?

DOL: Kan aku kata, sebab gula dah habislah..

===================================

SAM: Aku tengok kau beberapa hari ini "candle light
dinner" dengan isteri kau, mesti dia suka.

DOL: Dia marahlah.Aku lupa nak bayar bil elektrik,
api rumah aku dah kena potong!

===================================
SAM: Aku ada AIDS ? mana ada...

DOL: Aku baca 1 dari 10 orang kat Negara ni ada
aids. Aku dah tanya 9 orang, semua tak ada aids, kau
orang ke 10, tak payah tanya, aku dah tahu..

===================================

SAM:Dol, aku dengar bunyi batuk kau makin teruk!

DOL: Iya ke? kalau macam ni aku kena banyak
berlatih agar dapat batuk dengan lebih baik lagi..

===================================

SAM: Dah dua kali perompak yang sama datang
merompak kedai kita.

DOL: Tu lah aku dah cakap kat kau, jangan pasang
signboard "SILA DATANG LAGI"

No comments:

Post a Comment